Saturday 30 April 2011

The Prince Charming

is Taken

theme : Fairytale came true


Pada suatu hari, seorang putera raja telah merantau jauh dari negaranya untuk melanjutkan pelajarannya dan mengembangkan ilmunya yang sedia ada. Si putera raja sangat mengambil berat tentang negaranya dan membuat keputusan untuk tidak akan hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai putera yang hanya bekerja di dalam istana. Setibanya beliau ke sebuah university yang terkenal dan berprestaj,beliau berazam bahawa suatu hari beliau akan bekerja dan berkhidmat seperti rakyatnya kini.

Menjalani kehidupan harian di kampus dan dikelilingi rakyat biasa tidak menjadi suatu masalah kepada beliau. Mantan bondanya sering mengajar beliau serta adik lelakinya untuk selalu berendah diri dan bergaul dengan rakyat jelata. Justeru, sikap putera raja yang merendah diri telah menjadikannya seorang jejaka yang disenangi orang ramai di kampus tersebut.

Pada suatu hari, beliau telah terlihat seorang gadis yang sekaligus telah memikat hatinya. Kerana sikapnya yang ramah, gadis itu juga telah jatuh hati terhadap sang putera raja. Tidak lama kemudian,hubungan mereka menjadi perbualan para pelajar di kampus tersebut. Malah, berita ini juga tersebar hingga ke istana. Permaisuri Raja tidak memberi sebarang reaksi. Namun, beliau menasihatkan agar putera raja focus dengan matlamatnya sekarang. Kerana terlalu sibuk dengan jadual belajar yang padat, putera raja tidak lagi meluangkan masa bersama si gadis tersebut. Hubungan mereka juga semakin hari semakin renggang dan akhirnya, mereka membuat keputusan untuk tidak lagi bersama. Sejak hari itu,tiada siapa yang tahu apa yang bakal terjadi terhadap mereka berdua.

Si putera raja akhirnya tamat pengajiannya dengan cemerlang dan telah berkhidmat sepenuh masa sebagai juruterbang utama tentera udara. Kejayaannya sebagai seorang yang berpendidikan dan berfikiran jauh menjadi kebanggaan bagi rakyatnya. Suatu hari,takdir telah menemukan beliau bersama kekasih lamanya-seorang gadis yang berjaya memikat hatinya ketika melanjutkan pelajarannya suatu ketika dahulu. Dengan kedudukannya yang lebih stabil, beliau membuat keputusan untuk memperkenalkan gadis tersebut kepada nenekandanya-Si Permaisuri Raja. Hajat baiknya disambut baik oleh Permaisuri dan mereka diminta untuk menamatkan zaman bujang mereka.

Tanggal 29 April 2011 menjadi tarikh pilihan bagi pasangan ini dan majlis perkahmwinan mereka dihadiri berjuta rakyat jelata dari merata dunia. Kisah cinta mereka yang bagaikan ‘fairytale’ menjadi realiti dan perhubungan mereka bukan sahaja disenangi semua bangsawan malah rakyatnya juga.

The End




Fuhhh. So everyone's been talking about the royal wedding between Prince William and the fairytale lady-Catherine Middleton. And me myself, i had watched their lovely ceremony yesterday and it was FANTASTIC. A fairytale comes true i believe. As we all know, last night was a significant night for Malaysians as the Maroon 5 came down to Malaysia and performed for the second time but UNFOTUNATELY, i reserved my night earlier to watched this lovely couple. For some of you might say "why would you care so much? bla bla bla". Come on, everyone loves to watch a wedding ceremony right ? With the amazing view, the breath-taking moment, and of course, the bride's wedding dress. People, it is the most memorable and happiest moment for the couple and we should be happy too. *Takkanlah orang mengikat pertalian kita tak suka, tapi orang berpisah, kita hoorayy-hoooray kan ? 

I am not a fan of them but watching them tied the knot gave me this kind of feeling on how magnificent this nature to combined this two different people together. And looked at the crowd ! I believe even Justin Bieber can't beat them. Anyway, for those who watched the royal wedding, I guarantee they felt the same thing too. And for those who didn't, try to google. Plus, this is one of the current issues so if you are SOOOO up-to-date, you should know ! They are all over the website. Youtube, Facebook, Twitter ! And as for me, I also sent my wish to them on the Twitter. Well, everyone did. 



Anyway, congratulation to them and I bet the wedding dress will be a target for this year bride-to-be. Keching keching !!!! 




toothbrush : kalau Princess Diana masih hidup, I bet she'll be the happiest person ever.

2 comments: